Barion Pixel

Használd július 31-ig az ÚJSZÜLETIK kuponkódot 20% kedvezményért az online kurzusokra!

2024.07.09.

3-3 dolog, amit megtehetsz a hormonegyensúlyodért a ciklusod szakaszaiban

Tudom, élem és tapasztalom, hogy a testünk, a lelkünk, az elménk és az energetikai rendszerünk nem elválaszthatók egymástól. Egységben létezünk, és ezt érdemes figyelembe vennük akkor is, amikor az egészségünkért vagy éppen a hormonegyensúlyunkért teszünk!

Hiszen amikor egy dolgot megteszel a testedért, az hatással lesz a lelkedre is. Amikor a lelkeddel foglalkozol, az a testi egészségedre is visszahat. Amikor mentálisan kattan át valami benned, az az érzelmeid megélését és a testedet is befolyásolni fogja, és így tovább.

Azt gondolom, hogy ez óriási szabadságot adhat számunkra. Hiszen ha már egy apró lépést megteszel ma a női egészségedért, annak hatásai sokkal messzebbre érhetnek. Ha minden nap megteszel valami apró dolgot, majd egyre bővíted ezeket, ezzel pedig hosszú távon elérhető és fenntartható a női egészség és egyensúly, minden szinten!

Ebben a bejegyzésben hoztam Neked 3-3 tippet a ciklusod minden szakaszához, amellyel megtámogathatod önmagad, a hormonegyensúlyodat és a női egészségedet. Már azzal rengeteget tehetsz magadért, ha fokozatosan ezt az 3-3 dolgot beiktatod az életmódodba!

Menstruáció:

  • A pihenést és az alvást tedd prioritássá!
    • Akár 10-12 óra alvás is belefér a vérzéses napokon!
    • A melatonin fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatású is.
  • Meleg, főtt ételeket fogyassz ilyenkor, a hideg és nyers ételek helyett.
    • Ezek könnyebben emészthetőek és energetikailag is segítik a menstruációd folyamatát!
  • Engedj utat az ösztöneidnek, intuícióidnak!
    • Naplózz, meditálj, alkoss, indulj el befelé és ünnepeld magad a menstruációd napjaiban!

Follikuláris szakasz:

  • A tüszőérés támogatásához szükséged van jó zsírokra és keményítő tartalmú szénhidrátokra is!
    • Elő az avokádóval, olívával, hajdinával, más gabonákkal!
  • Nyugodtan növelheted a mozgások intenzitását, válassz bátran egyre erőteljesebb mozgásformákat!
    • Könnyebb ilyenkor az izomépítés és a regenerálódás is.
  • Tervezd meg ezt az új ciklust!
    • Mi a szándékod ebben a ciklusban?
    • Milyen lépéseket kell megtenned hozzá?
    • Mi támogat ebben?

Ovuláció:

  • Fordíts időt a kielégítő pihenésre, öngondoskodásra!
    • Az ovuláció luxusnak számít a női szervezet számára. A megérett petesejt csak akkor tud kilökődni, ha a tested biztonságban érzi magát.
  • Lehet, hogy az étvágyad kicsit csökken most, de a szervezetednek szüksége van továbbra is jó zsírokra, összetett szénhidrátokra és fehérjére is!
    • Az ovuláció sok energiát igényel!
  • Figyeld meg:
    • hogy vagy a termékenységgel, a teremtő erőddel?
    • mennyire éled meg szabadon a kreativitásodat?

Luteális szakasz:

  • Aludj 30-60 perccel többet éjszakánként, mint ahogy a ciklusod elején!
    • Az ilyenkor változó hormonális hatásra megnőhet az alvásigényed.
  • Támogasd a szervezetedet az ösztrogén kivezetésében!
    • Fogyassz napi szinten keresztes-virágúakat: pl. brokkolit, karfiolt.
  • Kezdj el minden szempontból lelassítani, befelé figyelni!
    • Tedd bátran önmagadat az első helyre, add meg magadnak azt, amire igényed van! Pihenj meg, húzódj be, végezz rituálékat. Bármit, amire a szíved és a Benned lévő Természeti Asszony hív!

Mi az, amit elsőnek próbálsz ki ezek közül?

Bátran oszd meg velem a tapasztalataidat!

Szeretettel:
Adri

Várlak egy díjmentes konzultációra

Megismerkedhetünk és átbeszélhetjük, miben lehetek a segítségedre! Az alábbi űrlap segítségével jelentkezz a konzultációra, én pedig hamarosan keresni foglak, hogy egyeztessünk a részletekről.